Privatlivspolitik
Vores privatlivspolitik beskriver, hvordan SocialRespons, Valkendorfsgade 30, 3. sal, 1151 København K., CVR-nummer 33829442, indsamler og behandler personoplysninger.
Det er vigtigt for os at beskytte dine personoplysninger. Vi har derfor implementeret tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre, at vi passer tilstrækkeligt på dine data. Alle personoplysninger findes på enten servere, computere eller mobile enheder med begrænset adgang, og alle servere, computere, mobile enheder og hjemmesider opdateres løbende for at forhindre evt. sikkerhedshuller. Alle computere og mobile enheder kræver adgangskoder for at blive benyttet.
Vi kan dog ikke garantere, at vores sikkerhedsforanstaltninger forhindrer ethvert uautoriseret forsøg på at få adgang til, bruge eller offentliggøre personoplysninger. Hvis vi bliver opmærksomme på, at der er sket brud på sikkerheden og dine persondata kan være kompromitteret, vil vi hurtigst muligt kontakte dig og Datatilsynet.
Hvorfor indsamler vi dine personoplysninger?
Vi indsamler og bruger personoplysninger til følgende formål:
Ved modtagelse af henvendelser
Når du henvender dig til os pr. mail, vores hjemmeside eller via de sociale medier, behandler vi de personoplysninger, der fremgår af din henvendelse. Hvis du fx kontakter os på LinkedIn, vil vi – via LinkedIn – modtage visse oplysninger om dig i form af f.eks. dit navn og et billede. De oplysninger, vi modtager, afhænger dog af, hvordan dine privatindstillinger på LinkedIn er.
Når du kontakter os telefonisk, vil vi – hvis det er relevant – notere dit navn og formålet med henvendelsen. Dette gør vi for at have mulighed for at følge op herpå samt at kunne dokumentere de henvendelser, vi modtager fra vores kunder og samarbejdspartnere. Du skal derfor være opmærksom på, at vi i nogle tilfælde noterer de relevante forhold, du oplyser os telefonisk, i vores system.
Vi opfordrer dig til, at du ikke sender os nogle følsomme eller fortrolige personoplysninger via Facebook, LinkedIn eller vores hjemmeside, fx cpr. nr., kontooplysninger eller helbredsforhold.
Tilmelding til arrangementer, konferencer, kurser mv.
Hvis du tilmelder dig arrangementer, fyraftensmøder, konferencer, kurser mv, så indsamler og behandler vi dine personoplysninger, herunder dit navn, e-mail, adresse, evt. organisation samt oplysninger om eventuelle allergier eller kostpræferencer (i forbindelse med forplejning).
I forbindelse med tilmelding, videregiver vi dine oplysninger til tredjeparten MailChimp, som varetager vores kursus- og konferencetilmeldinger for os. Vi videregiver ikke dine oplysninger (herunder deltagerlister) til tredjepart uden dit samtykke.
Surveys
Hvis du deltager i en spørgeskemaundersøgelse fra SocialRespons, indsamler og behandler vi personoplysninger om dig. Afhængigt af formålet med spørgeskemaundersøgelsen, kan vi indhente oplysninger af personfølsom karakter, herunder fx helbredsforhold, funktionsnedsættelse, seksuelle forhold, religiøse tilhørsforhold, etnisk baggrund mv. Vi gør altid opmærksom på undersøgelsens formål, og du vil blive bedt om samtykke forud for din deltagelse. Hvis du afgiver oplysninger om andre end dig selv, opfordrer vi dig til at indhente samtykke. Nogle gange kan vi anvende tredjeparts-løsninger som fx SurveyXact og de vil her kun få overdraget dine personoplysninger, som databehandler for os.
Surveyresultater publiceres altid i anonymiseret form.
Interview
Hvis du deltager i en interviewundersøgelse fra SocialRespons indsamler og behandler vi personoplysninger om dig. Afhængigt af formålet med interviewet, kan interviewet berøre personfølsomme emner, herunder fx helbredsforhold, funktionsnedsættelse, seksuelle forhold, religiøse tilhørsforhold, etnisk baggrund mv. Vi gør altid opmærksom på undersøgelsens formål, og du vil blive bedt om samtykke forud for din deltagelse. Interviewet kan blive optaget på en lydfil, hvis du giver samtykke hertil.
Børn og unge er omfattet af SocialRespons’ primære undersøgelsesområde. Hvis vi gennemfører interview med børn under 15 år, vil der altid blive indhentet samtykke fra børnenes forældre/forældremyndighedsindehaver.
Jobansøgninger herunder ansøgninger til praktikstillinger
Hvis du sender jobansøgninger til os, herunder ansøgning, CV, anbefalinger, eksamensbevis mv. giver du dit samtykke til, at vi behandler vi dem mhp. en evt. ansættelse. Ansøgninger ifm. et stillingsopslag gemmes op til tre måneder efter stillingen er besat, mens uopfordrede ansøgninger gemmes i seks måneder, hvis ansøger giver specifikt samtykke til det.
Samarbejde
Hvis du er i et samarbejde med os, fx i forbindelse med en opgave eller i et udviklingsprojekt, indsamler vi personoplysninger for at kunne gennemføre samarbejdet. Vi indsamler og behandler derfor dine kontaktoplysninger som fx navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt bankoplysninger og CPR-nummer i forbindelse med honorarudbetalinger.
I forbindelse med vores arbejde kan vi også indsamle og behandle personfølsomme oplysninger som fx helbredsforhold, funktionsnedsættelse, seksuelle forhold, etnisk baggrund, religiøst tilhørsforhold mv. om borgere, og vi vil her altid bede om et specifikt samtykke.
Foto- og videooptagelser
Vi tager foto og video for at kunne fortælle om vores virke, opgaver og projekter. Hvis du opholder dig på SocialRespons adresse eller deltager i SocialRespons’ arrangementer, kan du derfor være med på foto eller video (situationsbilleder), hvor aktiviteten eller en situation er det egentlige formål med billedet.
Der vil i udgangspunkt ikke blive indhentet samtykke før offentliggørelse af denne type billeder. Vi vil dog altid bede om dit samtykke, før vi offentliggør billeder eller video, der specifikt afbilleder dig (portrætter). Nogle gange benytter vi også professionelle fotografer som en del af en opgave eller et projekt. Her får vi produceret billeder eller video til brug i fx udgivelser, virale videoer eller digitale produkter, og vi vil her altid indhente skriftligt samtykke, før materialet bliver offentliggjort.
Hjemmesider
SocialRespons.dk bruger cookies til at forbedre din oplevelse. En cookie er en lille tekstfil, som mange hjemmesider bruger for at kunne genkende din computer fra gang til gang, du besøger hjemmesiden. En cookie er en passiv fil og kan ikke sprede virus eller andre skadelige programmer. De anvendte cookies identificerer ikke den enkelte bruger, men derimod brugerens computer. Cookies anvendes for at forbedre din oplevelse af hjemmesiden.
På hjemmesiden bliver du ved første besøg spurgt om du ønsker at sige ja til alle cookies, kun nødvendige cookies eller helt fravælge cookies. Du kan også til enhver tid ændre dine indstillinger under cookie-indstillinger. Du skal dog være opmærksom på, at du selv skal slette cookies fra dine enheder, hvis du har sagt ja til cookies og ønsker at fjerne dem igen. Du kan finde en guide til at slette cookies på din computer her: https://erhvervsstyrelsen.dk/saadan-undgaar-du-cookies.
I det omfang andre hjemmesider, som SocialRespons driver i forbindelse med projekter, ligeledes anvender cookies, vil du blive gjort opmærksom på dette og vil blive bedt om at acceptere cookies forud for din anvendelse af hjemmesiden.
Sikkerhed
SocialRespons opretholder passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod at personoplysningerne hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbrug.
Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til disse. Oplysningerne opbevares ikke krypteret, men overføres krypteret.
Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger?
Vi behandler kun dine personoplysninger så længe det er nødvendigt i forhold til at opfylde de formål, som er beskrevet ovenfor. Den periode, hvor vi gemmer dine personoplysninger, vil dog variere, fordi vi indsamler og opbevarer persondata til forskellige formål.
I udgangspunkt slettes data, når vi ikke længere skal anvende dem. I nogle tilfælde kan det være nødvendigt at opbevare data med henblik på dokumentation af undersøgelsesresultater. I så fald gemmes data på sikre servere med begrænset adgang. Der indgås selvstændige databehandleraftaler i forbindelse med alle vores undersøgelser og evalueringer.
Jobansøgninger
Opfordrede og uopfordrede ansøgninger sendt til os.
Slettes: Ansøgninger på baggrund af opslag opbevares 3 måneder efter stillingen er besat. Uopfordrede ansøgninger opbevares 6 måneder ved specifikt samtykke.
Samarbejde med SocialRespons
Persondata indsamlet og behandlet i forbindelse med et samarbejde med SocialRespons, herunder e-mails.
Slettes: Emails og telefonnumre opbevares med henblik på fremtidigt samarbejde og slettes ved anmodning.
Surveys
Surveys er spørgeskemaundersøgelser, som vi foretager som en del af en opgave eller et projekt. Surveydata opbevares på sikre servere med begrænset adgang i udgangspunkt i anonymiseret form, hvis muligt. SocialRespons har desuden indgået en selvstændig databehandleraftale med vores survey-leverandør og underdatabehandler SurveyXact, som sikrer at vores surveydata er beskyttet og at databehandlingen lever op til EUs databeskyttelseslovgvning.
Slettes: Senest tre måneder efter opgaven er gennemført og i henhold til den databehandleraftale, som er indgået med den pågældende kunde, samt på anmodning fra respondenter.
Interviews
Deltager du i et interview med SocialRespons, som vi gennemfører som en del af en opgave eller et projekt, kan interview blive transskriberet og optaget på lydfil. Lydfiler og transskriptioner opbevares på sikre servere med begrænset adgang i udgangspunkt i anonymiseret form.
Slettes: Senest tre måneder efter opgaven er gennemført og i henhold til den databehandleraftale, som er indgået med den pågældende kunde, samt på anmodning fra informanter.
Foto og videoptagelser
Foto og videooptagelser fra arrangementer, opgaver og projekter.
Slettes: ved anmodning.
Trafikdata
Trafikdata er oplysninger om, hvordan du navigerer på vores hjemmesider. De indsamles fra cookies. Cookies oprettet på dine enheder skal du selv slette.
Slettes: Efter 5 år
Databeskyttelsesforordningen giver dig som registreret følgende rettigheder
DATABESKYTTELSESFORORDNINGEN GIVER DIG SOM REGISTRERET FØLGENDE RETTIGHEDER
Retten til indsigt i egne personoplysninger
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger vi behandler om dig. En anmodning om indsigt skal rettes til os, og den behøver ikke at være begrundet. Dette betyder med andre ord, at du har ret til at få at vide, hvilke personoplysninger vi behandler om dig, hvad formålet er hermed, hvor vi har oplysningerne fra, hvor længe vi opbevarer dem, samt hvem vi eventuelt deler dem med.
Retten til berigtigelse
Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget. Hvis du bliver opmærksom på, at der er fejl i de oplysninger, som er registreret om dig, opfordres du til at rette henvendelse til SocialRespons, så oplysningerne kan blive korrigeret.
Retten til sletning
I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af SocialRespons. I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendig, f.eks. grundet overholdelse af retlige forpligtelser, eller for at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, er SocialRespons ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger.
Retten til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, fx hvis du mener, at de oplysninger, der behandles om dig, ikke er korrekte eller den pågældende behandling menes at være ulovlig.
Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)
Du har i visse tilfælde ret til at få personoplysninger, som du selv har givet, udleveret i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og overført til en anden dataansvarlig.
Retten til indsigelse
Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger. Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod behandlingen, ved at henvende dig til SocialRespons på mail@socialrespons.dk eller 2262 1199. Vi vil efter din henvendelse undersøge om betingelserne for din henvendelse er opfyldt og herefter gennemføre de ønskede ændringer eller sletning hurtigst muligt.
Tilbagetrækning af samtykke
Hvis vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, kan du altid trække dit samtykke tilbage. Trækker du dit samtykke tilbage, vil vi stoppe behandlingen af dine personoplysninger medmindre vi er forpligtede til at fortsætte behandlingen eller opbevaringen af dine personoplysninger i henhold til gældende lovgivning. Du trækker dit samtykke tilbage ved at kontakte os via kontaktoplysningerne nedenfor, og vi vil behandle og svare på din anmodning så hurtigt som muligt og senest inden for 14 dage.
Ændringer i privatlivspolitikken
Vores privatlivspolitik kan ændre sig. Vi vil slå eventuelle ændringer af privatlivspolitikken op her på hjemmesiden, og hvis ændringerne er betydelige, vil vi give dig en mere fremtrædende meddelelse via e-mail, hvis vi har dine kontaktoplysninger.
Hvis vi ændrer denne privatlivspolitik på en måde, der vil påvirke, hvordan vi bruger dine personoplysninger, vil vi rådgive dig om de valg, du måtte have, som følge af disse ændringer. Du finder altid seneste version på www.socialrespons.dk
Dataansvarlig
Hvis du ønsker at få adgang til eller at vi sletter personoplysninger om dig, eller har andre spørgsmål, kan du altid kontakte os her:
SocialRespons
Valkendorfsgade 30, 3. sal
1151 København K
CVR: 33829442
Tlf: 2262 1199
mail@socialrespons.dk
Klagevejledning til datatilsynet
Hvis du har indsigelser mod vores behandling af dine personoplysninger, opfordrer vi dig til at kontakte os. Du har dog også altid ret til at klage over vores behandling og opbevaring af personoplysninger til Datatilsynet. Datatilsynets kontaktoplysninger fremgår af www.datatilsynet.dk.